پرس آجر

دستگاه پرس آجر

پرس آجر  یکی از روشهای نوین برای تولید انبوه آجر می باشد که تیراژ بیشتر و بصرفه تری دارد و هزینه تولید را کاهش می‌دهد. دستگاه پرس آجر از قسمتهای زیادی تشکیل شده ک قلب این سیستم ، ماشین پرس است. این دستگاه وظیفه فشرده سازی پودر خاک را درون قالب آجر دارد.

عملکرد دستگاه پرس

در اين روش تولید ، ابتدا خاك  رس خشك را با دستگاه آسياب ، بصورت پودر نرم و دانه ریزی تبدیل كرده و توسط نوار نقاله به طرف دستگاه پرس آجر منتقل میگردد. پودر خاک رس داخل قالب آجر ريخته و برای  فشرده سازی آماده میشود. قالب اجر ، شکل نهایی محصول را پس از پرس و پخت مشخص میکند.

رطوبت خاک در اين روش توليد حدود 7% است ، پس تز پرس خاک درون قالب آجر ، خشت خام بدست آمده را که هنوز استحکام لازم را ندارد به طرف کوره میبرند و به ترتیب و کنار هم میچینند. کوره روشن میشود و در دمای مشخصی برای مدت زمان استانداد پخت نوع آجر تولید شده ، خشتها درون کوره میماند تا خاک پخته شده و استحکام محصول به استاندارد لازم برسد.

پس از انکه آجرها پخته شدند کوره ای که در انتهای خط تولید پرس آجر  وجود دارد ، خاموش شده و مدتی به آن زمان میدهند تا خنک شود. سپس آجرها تخلیه شده ، بسته بندی میشود و آماده بارگیری میشود

مزیت تولید به روش پرس

در این روش تولید ، همه انواع مختلف آجر قابل تولید است و تنها لازم است قالب هر آجر تهیه شود و دستگاه پرس، فشار لازم برای پرس را داشته باشد. سرمایه گذاری لازم برای راه اندازی این روش کمتر از روش اکسترودر است برای همین محبوبیت بیشتری را داراست و استفاده بیشتری دارد.

اين روش در اصل براي تولید شکلهای خاص با طرح‌های متفاوت پيشنهاد ميشود اما به دلیل اینکه تولید با روش اکسترودر ، تخلخل کمتری دارد ، کیفیت تولید با اکسترودر علی‌رقم بالا بودن سرمایه گذاری اولیه و هزینه های نگهداری بیشتر نسبت به دستگاه پرس آجر ، کیفیت نهایی محصول اکسترودر بیشتر است.

اجزا تشکیل دهنده پرس

دستگاه پرس قابلیت تولید انواع آجرهای فشاری در اندازهای مختلف و آجر ماسه آهکی ,آجر 3 سانتی ،آجر نسوز،آجر سوراخ دار،می باشد.
خط تولید معمولا  شامل این تجهیزات جانبی  است :
سیلوی خاک

  1.  نوار نقاله
  2.  آسیاب چکشی
  3. بونکر میانی
  4. دستگاه پرس
  5. کوره آجر پزی

سینا پرس یساری ، با 3 دهه تجربه تولید دستگاه های پرس در استانهای مختلف کشور ، آماده همکاری ، مشاوره ، نصب و حتی تولید سفارشی خطوط آجر می‌باشد.

در ادامه انواع دستگاه های تولیدی سیناپرس یساری را میتوانید مشاهده کنید